bestwebi

ارورهای ماشین لباسشویی اسنوا

0 گؤروش
یازار:‌

اسنوا نامی آشنا از تولید کنندگان لوازم خانگی ایرانی است. شاید ماشین لباسشویی این برند را بتوان در خانه بسیاری از ایرانیان یافت. به یاد داشته باشید که با گذشت زمان و استفاده متوالی از دستگاه باید به فکر سرویس و رسیدگی به قطعات آن هم بود. در غیر اینصورت  با مشکلات فنی مواجه خواهید شد که به صورت ارورهای ماشین لباسشویی اسنوا خود را نشان می دهد.

در این مطلب دکتر تعمیرکار، قصد داریم کدهای خطای لباسشویی اسنوا را معرفی نماییم. و برای تعمیر لباسشویی جنوب تهران پس برای بررسی بیشتر ” ارورهای ماشین لباسشویی اسنوا و راهکارهای رفع آن ها” تا پایان ما را همراهی کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی اسنوا و راهکارهای رفع آن ها
رایج ترین ارورها در ماشین لباسشویی اسنوا

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به هنگام کارکردن لباسشویی ناگهان دستگاه متوقف شده و کد خطا یا ارور در نمایشگر آن ظاهر شود؟ و یا حتی در همان مرحله ابتدایی راه اندازی با زدن دکمه استارت، لباسشویی شروع به کار نکند و پیغام ارور را نمایش دهد؟

بدون شک این اتفاق می تواند سبب عصبانیت یا نگرانی شما از خرابی دستگاهتان شود. پس بهتر است کمی با دلایل به وجود آمدن این ارورها آشنا شوید.

و اما رایج ترین ارورها در ماشین لباسشویی اسنوا عبارتند از:

    ارور IE

در صورت اشکال در جریان آب ورودی این ارور نمایش داده خواهد شد. در صورت بروز این ارور نیازمند تعمیر یا تعویض قطعات خراب مربوط به آب ورودی هستید. از مهمترین دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    بسته بودن شیر آب
    وجود انسداد در فیلتر ورودی آب
    خراب شدن شیر برقی
    تخلیه آب در هنگام عملیات آبگیری
    خراب شدن هیدروستات
    وجود ایراد یا مشکلات فنی در برد دستگاه

    ارور OE

چنانچه تخلیه آب در دستگاه با اشکالاتی مواجه شود این کد ظاهر خواهد شد. در این حالت موارد زیر را بررسی کنید.

    وجود گره یا پیچ خوردگی در لوله تخلیه
    معیوب بودن پمپ تخلیه
    انجام آبگیری در خلال عملیات تخلیه لباسشویی
    خراب بودن قطعه هیدروستات

    ارور UE

چنانچه عملیات بارگیری لباس ها در لباسشویی بیش از حد ظرفیت باشد و یا اینکه به دلیل گره خوردن لباس ها در یک سمت درام قرار گرفته باشند. کد اروری مبنی بر عدم توازن و بارگیری لباس ها نمایش داده خواهد شد.

برای رفع آن کافی است از ظرفیت لباس داخل لباسشویی کم کرده و یا به باز کردن گره لباس ها پرداخته و به شکلی متعادل آن ها را در داخل مخزن قرار دهید.

    ارور LE

درصورت باز یا بسته نشدن درب دستگاه این کد خطا به ما هشدار خواهد داد.

    چنانچه درب باز باشد و شما اقدام به فشردن دکمه شروع یا start/pause کرده باشید این ارور به شما هشدار خواهد داد.
    اگر قفل درب خراب باشد.
    در نهایت وجود ایراد در برد الکتریکی دستگاه سبب شده تا به قفل درب، سیگنالی ارسال نشود و سبب پیام هشدار خواهد شد.

برای رفع آن باید با تعمیرکار مجاز تماس گرفته تا به بررسی میکروسوئیچ درب یا برد دستگاه بپردازد.

    ارور E2

در صورت نشت آب از ماشین لباسشویی به صورت لبریز شدن می توان این خطا را دید. در این حالت:

    خراب بودن شیر برقی را بررسی کرده تا علت عملیات آبگیری را مداوم را بفهمید.
    در صورت خراب بودن سنسور هیدروستات این مشکل به وجود می آید.
    چنانچه پمپ تخلیه کار نکند آب از لباسشویی لبریز خواهد شد.

برای رفع آن بهتر است تا با تعمیرکار مجاز لباسشویی تماس بگیرید.

    ارور E4

این خطا مربوط به وجود نشتی آب از درام لباسشویی و یا لوله تخلیه آب است. برای بررسی آن به دنبال پارگی یا ترک خوردگی در شیلنگ یا لوله تخلیه بگردید و در صورت لزوم به تعویض آن بپردازید.

    ارور E5

احتمال وجود مشکل در برد دستگاه است. برای بررسی بیشتر با تعمیرکار مجاز لباسشویی تماس بگیرید.

    ارور E6

این خطا می تواند نشان از وجود مشکلی در موتور دستگاه باشد. به هر جهت برای بررسی بیشتر آن باید:

    ابتدا مطمئن شوید که لباسها بین لاستیک درب و درام گیر نیفتاده باشند.
    ممکن است سوکت موتور یا سیم کشی ها مشکل پیدا کرده باشد.
    در صورت خرابی در موتور می تواند این ارور ظاهر شود.
    مشکل فنی در برد به وجود آمده باشد.
    وقوع اتصال کوتاه در دستگاه را بررسی کنید.
    به بررسی خرابی رله دستگاه بپردازید.

    ارور E8

این خطا نیز مربوط به مشکلات موتور دستگاه است و باید حتما زیر نظر متخحصص فنی لباسشویی تحت بررسی قرار گیرد.

    ارور E9

در صورت وجود خرابی در هیدروستات یا برد دستگاه این مشکل به وجود می آید. در این حالت باید هر چه سریعتر به تعمیر یا تعویض قطعات هیدروستات یا برد پرداخت.

    ارور H2

به علت ایراد در نصب المنت حرارتی و یا خرابی المنت رخ می دهد.

    ارور H4

چنانچه مقاومت گرمایی دستگاه بیش از حد لازم داغ باشد؛ این مشکل رخ خواهد داد. در این حالت المنت بدون وجود آب در داخل درام گرم خواهد شد. چنانچه المنت ها هم خراب باشند ارور h4  نمایش داده می شود. پس از بررسی این موارد در نهایت تعمیرکار به بررسی ایرادات در برد الکترونیکی می پردازد.

    ارور H6

چنانچه با گذشت زمان دمای آب داخل لباسشویی بالا نرود خطایی با این نام نمایش داده می شود. مشکل را باید در المنت حرارتی دستگاه، سیم کشی و مقاومت مدارها جستجو کرد.

    ارور H8

در صورت داغ شدن المنت بدون وجود آب در دستگاه این کد خطا ظاهر می شود. برای رفع آن باید برد الکتریکی مربوط به کنترل حرارت المنت را بررسی کرد.

    ارور IB

چنانچه برد دستگاه خراب باشد اروری با این نام نشان داده خواهد شد. برای رفع آن از کمک یک متخصص زبده در تعمیرات ماشین لباسشویی بهره بگیرید.

    ارور PFE

در صورت وجود انسداد در پمپ تخلیه و یا استفاده از مقادیر زیاد پودر لباسشویی این کد خطا به صورت هشدار نمایش داده می شود. بهتر است به تمیز کردن فیلتر یا تعویض پمپ تخلیه بپردازید. به یاد داشته باشید از مقادیر استاندارد شوینده ها استفاده کنید.

آردینی اوخو
پنجشنبه 27 آبان 1400
بؤلوملر :

نحوه نگه داری از ماشین لباسشویی

0 گؤروش
یازار:‌

ماشین لباسشویی نیز همانند سایر لوازم خانگی نیازمند نگه داری اصولی و حتی سرویس است. لوازمی همانند لباسشویی که به طور مداوم در طول هفته مورد استفاده قرار می گیرند؛ مطمئنا قطعات آن ها با گذشت زمان دچار فرسودگی یا خرابی خواهند شد.

برخی اوقات دیده می شود قطعاتی همچون تسمه لباسشویی از جای خود خارج شده است و تعمیر لباسشویی در فردیس نیازمند برگرداندن در جای اصلی خود است. به همین علت شما با سرویس به موقع دستگاه از وقوع هزینه های بیشتر همچون آسیب به موتور دستگاه و سایر قطعات آن جلوگیری خواهید کرد.

اما نحوه نگه داری از ماشین لباسشویی و سرویس آن چگونه است؟! حتی فکر اینکه لباسشویی خراب شود و مجبور به شستن آن ها در دست شویم آزاردهنده است. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه کارهایی انجام دهید تا عمر دستگاهتان را طولانی تر کنید. در ضمن با نحوه درست نگه داری از آن هم بیشتر آشنا شوید.
نحوه نگه داری از ماشین لباسشویی و سرویس آن

نحوه نگه داری از ماشین لباسشویی و سرویس آن
نکات مهم در افزایش عمر ماشین لباسشویی

شما با استفاده درست از دستگاه لباسشویی خود می توانید از بسیاری از خرابی ها و مشکلات فنی در آن جلوگیری کنید. در این بخش به بررسی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

    به ظرفیت ماشین لباسشویی خود توجه کنید!

بر اساس ظرفیت دستگاه می توان لباس های کثیف را جهت شستشو در آن قرار داد. هم اکنون انواع مختلف از ظرفیت ماشین لباسشویی ( ۵ کیلویی،۷ کیلویی، ۱۱کیلویی و ۱۴ کیلویی) در بازار به فروش می روند. به طور معمول میزان ظرفیت و بار گیری روی دستگاه نوشته شده است.

گذاشتن مقادر بسیار زیاد و یا برعکس کم آن در مخزن لباسشویی سبب وقوع مشکلاتی خواهد شد. به عنوان مثال گاهی افراد به قدری لباس می ریزند که موتور توانایی لازم جهت انجام فرآیند شستشو را ندارد و در نهایت سبب فشار روی قطعات دستگاه و حتی سوختگی موتور خواهد شد.

    هر چند وقت یکبار به جرم گیری و رسوب زدایی دستگاه بپردازید.

می توان گفت رسوبات، انواع قارچ ها و باکتری ها مهمان‌های ناخوانده در اغلب ماشین های لباسشویی هستند. گاهی پیش می آید که پس از شستشوی لباس ها متوجه تمیز نشدن آن ها می شوید.

در صورتیکه رسوبات باقی مانده در لوله ها یا سایر بخش های قطعات دستگاه که با آب سر وکار دارند از لباسشویی پاک نشوند؛ می توانند به راحتی سبب پایین آمدن کیفیت شستشوی لباس ها شده و در نتیجه در پایان کار همچنان لباس ها کثیف باقی خواهند ماند.

به همین علت پیشنهاد می شود تا به شکل دوره ای به سرویس دستگاه خود بپردازید و به این ترتیب با تمیز ساختن دستگاه خود از انواع رسوبات و باکتری ها سبب بالا رفتن کیفیت و راندمان شستشو شوید. در مقالات قبلی دکتر تعمیرکار، آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی را به صورت جزء به جزء بیان کردیم.
جرمگیری لباسشویی بر کیفیت شستشوی لباسها می افزاید.

جرمگیری لباسشویی بر کیفیت شستشوی لباس ها می افزاید.

    به هنگام راه اندازی دستگاه از برنامه مناسب شستشو برای البسه ها استفاده کنید.

امروزه اکثر ماشین‌های لباسشویی هوشمند دارای برنامه های متنوع و تنظیمات خاصی برای شستشوی انواع مختلف لباس‌های پنبه‌ای، حساس، خیلی چرک، معمولی، پرده و غیره می باشند. بارها گفته شده است که برای شستشوی بهتر لباسها و نیز کاهش احتمال وقوع صدمات به آنها باید از برنامه مناسب آن البسه استفاده کرد.

توجه کنید تنظیمات نادرست دستگاه نه تنها به لباس ها بلکه به خود لباسشویی هم صدمه خواهد زد. به این صورت که دیده شده با انتخاب نامناسب یک برنامه سبب ایجاد تکان‌های شدید و سر و صداهای عجیب و غریب خواهید شد. پس بهتر است قبل از آغاز به راه اندازی، مطالعه ای کوتاه روی برنامه های شستشو در دفترچه راهنمای دستگاه داشته باشید.

    از برنامه شستشو و آبکشی با حرارت بالا کمتر استفاده کنید!

به هنگام شستشو و آبکشی با حرارت بالا، دستگاه باید مقادیر بیشتری انرژی را صرف کند و همین امر می تواند به مرور زمان از عمر مفید آن بکاهد. پس برای جلوگیری از آسیب به بافت لباس و نیز خرابی دستگاه لباسشویی خود از برنامه هایی با حرارت پایین و ملایم استفاده کنید.

    از قرار دان لباسشویی در محیط مرطوب خودداری کنید.

رسیدن رطوبت به دستگاه نه تنها باعث فرسودگی و زنگ زدگی خواهد شد بلکه می تواند سبب بروز اتصالی ها در سیم کشی برق سیستم هم شود. پس سعی کنید لباسشویی را در نزدیک سینگ یا محیط حمام قرار ندهید و حتما از یک پریز مستقل برای آن استفاده کنید.

    هر چند وقت یکبار به تمیز کردن فیلتر آب دستگاه بپردازید.

تعویض فیلتر آب یا سایر فیلترهای داخل لباسشویی می تواند از ورود آلودگی هایی نظیر خاک به داخل دستگاه جلوگیری کند. از این رو بهتر است هر چند وقت یکبار اقدام به باز کردن و تمیز نمودن آن کنید. در صورت لزوم به صورت دوره ای به سرویس دستگاه و تمیز کردن این بخش ها توسط تعمیرکار مجرب بپردازید.

    به طور مرتب محفظه جاپودری را تمیز کنید.

برای جلوگیری از تولید رسوبات و بقایای پودر باید هر چند وقت یکبار این قطعه از ماشین لباسشویی را از دستگاه جدا ساخته و به تمیز کردن آن بپردازید.
تمیز کردن مخزن لباسشویی سبب از بین رفتن باکتری ها آن خواهد شد.

تمیز کردن مخزن و لاستیک درب لباسشویی سبب از بین رفتن باکتری های داخل آن خواهد شد.
سرویس ماشین لباسشویی

کارشناسان در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی معتقدند که هر ۶ ماه تا یک سال باید با استفاده از سرویس دستگاه خود از سلامت کارکرد تمامی قطعات داخل آن اطمینان پیدا کرد. به همین منظور بهتر است تا از یک تعمیرکار مجرب بخواهید به صورت کلی ماشین لباسشویی تان را مورد بررسی و سرویس قرار دهد.

به یاد داشته باشید بی توجهی نسبت به این موضوع می تواند بعدها هزینه های سنگین تری همچون از کارافتادن دستگاه را به همراه داشته باشد. از طرفی نمی توان به این راحتی به تعمیرکاران متفرقه اعتماد کرد.

پس بهتر است تا از خدمات سرویس و تعمیراتِ تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید و حتماً سرویس دستگاهتان را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

مجموعه دکتر تعمیرکار با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات تعمیرات در منزل و در کمترین زمان ممکن در خدمت مشتریان عزیز است. این مجموعه با داشتن متخصصین زبده تمامی خدمات تعمیرات و سرویس خود را مشمول ضمانتنامه یا کارت گارانتی معتبر کرده است.
کلام آخر

در این مطلب با نحوه نگه داری از ماشین لباسشویی و سرویس آن آشنا شدیم. متوجه شدیم که سرویس به موقع دستگاه آن هم توسط متخصصین مجرب در این زمینه می تواند بر طول عمر مفید آن بیفزاید. از این رو مجموعه دکتر تعمیرکار آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیرات، نصب و سرویس ماشین لباسشویی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آردینی اوخو
پنجشنبه 27 آبان 1400
بؤلوملر :

نقش تسمه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن

0 گؤروش
یازار:‌

لباسشویی شامل مجموعه‌ای از قطعات مختلف و پیچیده ­ای از یک ماشین هوشمند است که با همکاری یکدیگر عملیات شستشوی لباس ها را در کمترین زمان ممکن و با کمترین صرف انرژی انجام می دهد. و برای تعمیر لباسشویی شمال تهران و در این مطلب قصد داریم از ” نقش تسمه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن ” برایتان صحبت کنیم.

تسمه در لباسشویی یکی از قطعات مهم آن محسوب می شود که در صورت خرابی یا پارگی در آن مکانیزم عملیات شستشو در ماشین لباسشویی دچار اختلال خواهد شد. source از طرفی برای تعویض این قطعه نیازمند داشتن تخصص فنی خواهید بود. به همین علت بهتر است برای رفع خرابی ناشی از این مشکل هر چه سریعتر با تعمیرکاران مجاز لباسشویی نظیر دکتر تعمیرکار تماس بگیرید.
نقش تسمه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن

نقش تسمه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن
اهمیت و کاربرد تسمه در ماشین لباسشویی

    اهمیت و کاربرد تسمه در ماشین لباسشویی
        انواع تسمه در ماشین لباسشویی
        آشنایی با علایم خرابی تسمه در ماشین لباسشویی
    آموزش نحوه تعویض تسمه در ماشین لباسشویی
        سخن آخر

عملکرد اصلی این قطعه در ماشین لباسشویی کمک به چرخش دیگ دستگاه است. برای این منظور تسمه از موتور به مخزن شستشو اتصال پیدا کرده تا به هنگام روشن شدن لباسشویی و شروع به کار موتور، دیگ بتواند در دستگاه به راحتی شروع به چرخش کند. از جهت نحوه قرارگیری این قطعه باید گفت جایگاه آن بین پولی بزرگ و پولی کوچک بر روی محور الکتروموتور قرار گرفته است.
انواع تسمه در ماشین لباسشویی

در هر ماشین لباسشویی بر اساس مدل و نوع کارکرد خود از تسمه های مختلفی استفاده می شود. حتی می توان لباسشویی ها را به انواع با تسمه و بدون آن نیز طبقه‌بندی کرد. اما از نظر شکل ظاهری می توان تسمه ها را در چهار دسته قرار داد که شامل:

    تسمه ذوزنقه­ ای شکل
    تسمه ذوزنقه­ ای شکل دنده ­ای
    تسمه تایم یا تسمه دنده­ ای
    تسمه شیاردار

مهمترین ویژگی تسمه ها در ماشین لباسشویی عبارتند از:

    این قطعه از جهت ضخامت، طول و عرض با یکدیگر متفاوت می باشند.
    اندازه تسمه ها به ترتیب افزایش پیدا می کند.
    کوچکترین آن ها با شماره A و بزرگترین آن ها با M نمایش داده می شوند.
    این قطعات دارای کارکردهای مختلفی می باشند و بسته به تعداد دور در دقیقه و توان خروجی ماشین لباسشویی انتخاب می شوند.

آشنایی با علایم خرابی تسمه در ماشین لباسشویی

در صورتیکه پس از راه اندازی ماشین لباسشویی با گذشت زمان دیگ شروع به چرخش نکند و لباس های داخل مخزن ثابت باقی بمانند؛ می توان احتمال بروز مشکلات فنی و آسیب تسمه را جدی گرفت. در این حالت لباسشویی را از برق خارج کنید و با دست دیگ را بچرخانید. چنانچه عملیات چرخش به راحتی و بدون نیاز به اعمال زور چرخید تسمه سالم بوده و باید سایر موارد را بررسی کرد.

ممکن است پس از تعویض این قطعه باز هم دچار مشکل شوید. باید دقت کنید اندازه تسمه بنا بر لباسشویی شما تعیین می شود یعنی نه باید کوتاه و نه باید بلند باشد. به همین علت بهتر است تعویض آن توسط تعمیرکار ماهر در این زمینه صورت گیرد.


در صورت لرزش و تولید سر و صدای زیاد دستگاه به هنگام عملیات شستشو می توان پارگی یا خرابی تسمه را در نظر گرفت. در ضمن چنانچه عملیات آبگیری یا خشک کردن لباس ها در دستگاه به درستی انجام نشود باز هم می توان از دیگر دلایل خرابی در این قطعه دانست.
نچرخیدن دیگ لباسشویی از مهمترین دلایل پارگی و فرسودگی تسمه لباسشویی

نچرخیدن دیگ لباسشویی از مهمترین دلایل پارگی و فرسودگی تسمه لباسشویی
آموزش نحوه تعویض تسمه در ماشین لباسشویی

برای تعویض این قطعه باید مراحل زیر را به دقت انجام داد:

    ابتدا باید به باز کردن پیچ های دریچه پشت لباسشویی بپردازید.
    پس از باز کردن درب پشت شما به راحتی می توانید تسمه، پولی و دیگ و دینام را مشاهده کنید.
    اقدام به جداسازی تسمه صدمه دیده با ابزاری همانند پیچ گوشتی کنید. سپس تسمه جدید را به درستی دور قطعه فولی جایگذاری نمایید.
    برای تطبیق صحیح قرار دادن تسمه در جای خود ابتدا آن را به دور فولی کوچک و سپس به دور فولی بزرگ بچرخانید تا به طور کامل جا بیفتد.
    در پایان کار پیچ های دینام را محکم در جای خود سفت کنید تا تسمه مجددا از جایگاه خود خارج نشود.

نکته:  یکی از موارد مهم به هنگام بررسی تسمه و سرویس آن رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی است. برای این منظور اول پایه های دینام را توسط پیچ گوشتی شل کنید و سپس توسط یک وسیله ای اهرم مانند، دینام را اندکی به عقب بکشید و بعد به سرعت پیچ های دینام را در جای خود سفت کنید.
سخن آخر

آشنایی با ” نقش تسمه ماشین لباسشویی و نحوه تعویض آن” می تواند در تشخیص به موقع مشکلات در این قطعه به ما کمک فراوانی بکند. جدی گرفتن خرابی های ناشی از تسمه دستگاه بسیار مهم است. چراکه آسیب در این قطعه می تواند بر عملکرد سایر بخش های لباسشویی نیز تأثیر گذارد و حتی سبب خرابی و فشار بیشتر بر سایر قطعات دستگاه شود.

مجموعه دکتر تعمیرکار با داشتن بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در کمترین زمان ممکن با استفاده از تجهیزات مدرن به عیب یابی و رفع آن از دستگاه لباسشویی شما خواهد پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 

آردینی اوخو
دوشنبه 17 آبان 1400
بؤلوملر :

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

0 گؤروش
یازار:‌

شاید برایتان پیش آمده باشد که به آشپزخانه بیایید و متوجه وجود آب در زیر ماشین لباسشویی خاموش خود شوید. مسلم است که وجود مشکلات فنی در قطعات لباسشویی می تواند تولید اشکالاتی در دستگاه بکند. یکی از همین ایرادات نشت آب از قسمت های مختلف دستگاه می باشد. برای تعمیر لباسشویی غرب تهران و به همین علت بهتر است با دلایل مهم و یا به عبارتی ” علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی ” آشنایی پیدا کنید تا بتوانید راهکارهای حل این مشکل را دریابید. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.
علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی
مهمترین دلایل نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

جهت دستیابی سریع به علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی بهتر است هر چه سریعتر با تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید. به یاد داشته باشید هر چه قدر هم نشت آب کم باشد آن را باید جدی گرفت چرا که لباسشویی با آب و برق کار می کند و همین نشتی می تواند شما را با خطر برق گرفتگی و صدمات جدی مواجه سازد. در هر صورت مهمترین دلایل این ایراد را می توان موارد زیر دانست.

    وجود پارگی و فرسودگی یا انسداد در شیلنگ لباسشویی
    گرفتگی در پمپ تخلیه
    وجود مشکل در دریچه ورودی آب
    خرابی لاستیک دور درب لباسشویی
    خرابی و ایرادات در قطعاتی همچون دیگ یا مخزن، کاسه نمد و بلبرینگ ها
    اشکالات به وجود آمده در قسمت جاپودری دستگاه
    آبگیری مداوم دستگاه در اثر خرابی برخی از قطعات
    سوختگی و خرابی سوئیچ دستگاه

نشت آب از زیر لباسشویی

نشت آب از زیر لباسشویی
رفع مشکلات بیرون زدن آب از ماشین لباسشویی

گاهی ماشین لباسشویی درحالیکه روشن بوده و عملیات شستشو را انجام می دهد شما متوجه نشتی آب از آن می شوید و گاهی نیز با وجود خاموش بودن همچنان دستگاه نشتی دارد. از آنجاییکه می تواند دلایل مختلفی سبب بروز این مشکل شود بهتر است هر چه سریعتر با تعمیرگاه های مجاز لباسشویی تماس بگیرید. source قطعا یک تعمیرکار خبره پس از بررسی کامل ماشین لباسشویی می تواند علت وجود مشکل را پیدا کرده و آن را رفع نماید.

    بررسی شیلنگ ها

چنانچه ماشین لباسشویی شما نشتی دارد اولین کاری که باید انجام دهید بررسی شیلنگ ها است. شیلنگ ها قطعاتی در لباسشویی هستند که ورود و خروج آب را به عهده دارند بنابراین در اثر فرسودگی و پاره گی این قطعه شما با نشت آب مواجه خواهید شد. برای رفع آن باید نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

    وجود اشکالات یا خرابی در پمپ تخلیه

از شایع‌ترین دلایل نشت آب از دستگاه لباسشویی خرابی در پمپ تخلیه است. به طور معمول پمپ تخلیه به صورت تسمه‌ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی دیده می شود. چنانچه در طول عملیات شستشو نشتی آب از دستگاه دیده شود می‌توان نتیجه گرفت که در پمپ تخلیه مشکلاتی به وجود آمده است.

توجه کنید در صورت خرابی در این قطعه می توان شاهد نشت آب از زیر ماشین لباسشویی و یا حتی نبود آب داخل دستگاه و در حین شستشو باشید. به همین علت اغلب تعمیرکاران پس از مشاهده این مشکل به بررسی پمپ تخلیه، شیلنگ های متصل به آن و نیز در صورت نیاز به تعویض تسمه ماشین لباسشویی در قسمت پمپ می پردازند.


    اشکالات در دریچه ورودی

همانطور که از اسم این قطعه پیداست وظیفه کنترل ورود آب گرم و سرد به داخل لباسشویی را بر عهده دارد. از نظر جایگاه قرارگیری این شیر در پشت ماشین لباسشویی است که شیلنگی به آن نیز متصل شده و از پنل عقب به دستگاه راه پیدا می کند. برای جلوگیری از نشتی آب باید دریچه و شیلنگ متصل به آن به هیچ عنوان ترک یا آسیب دیدگی نداشته باشد. در غیر اینصورت مطمئنا دچار ایرادات دستگاه از قبیل نشتی آب از لباسشویی خواهید بود.

    خرابی لاستیک دور درب

ماشین لباسشویی از لوازم خانگی پر مصرف است. از آنجاییکه لاستیک دور درب لباسشویی نیز در اثر استفاده فراوان دچار استهلاک و فرسودگی شده و یا حتی از جای خود خارج می شود باید هر چند وقت یکبار اقدام به سرویس دستگاه کرد. این کار سبب تعویض به موقع قطعات خراب و فرسوده نظیر لاستیک دور درب شده و به این ترتیب جلوی بروز مشکلاتی نظیر نشت آب از لباسشویی گرفته می شود.

    بررسی دیگ دستگاه

همواره تعمیرکاران پس از مشاهده نشتی آب از لباسشویی به بررسی دیگ لباسشویی، کاسه نمد و بلبرینگ ها می پردازند. گاهی به علت عدم تراز بودن دستگاه لباسشویی و جابه جایی آن به هنگام کارکردن سبب صدمه خوردن و سوراخ شدن دیگ می شود. خرابی در دیگ می تواند ناشی از فرسودگی، زنگ زدگی و یا گرفتگی در اثر رسوبات باشد که در نتیجه شما شاهد نشتی آب از دستگاه خواهید بود.

در صورت خرابی کاسه نمد یا بلبرینگ ها نیز می توان این مشکل را مشاهده کرد. خرابی کاسه نمد و بلبرینگ ها معمولا بر اثر قرار دادن بیش از اندازه ظرفیت لباس ها در لباسشویی صورت می گیرد.

    وجود ایرادات در بخش جاپودری

در مقالات قبلی اشاره کردیم که وجود رسوبات ناشی از پودر لباسشویی در جاپودری می تواند مشکلاتی را در دستگاه لباسشویی شما به وجود آورد. زمانیکه جاپودری بر اثر رسوبات دچار گرفتگی شود شیر برقی آب بیشتری را وارد این بخش کرده و در نتیجه نشت آب را سبب خواهد شد. در ضمن وجود ترک در قطعه جاپودری خود باعث نشت آب از لباسشویی می شود.

    صدمات سوئیچ یا هیدروستات دستگاه

عملکرد سوئیچ یا هیدروستات در لباسشویی کنترل میزان حجم آب ورودی است. تصور کنید این قطعه مهم خراب شود دیگر کنترلی جهت آب ورودی مخزن وجود نخواهد داشت. همین عامل سبب جریان آب ورودی بیشتر به داخل دیگ شده و در نتیجه سرریز شدن و نشت آب را به همراه خواهد داشت.
کلام آخر

در این مقاله متوجه شدیم علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته باشد و پشت گوش انداختن برای رسیدگی به آن هزینه های سنگین تری را متوجه ما خواهد کرد. نشت آب نه تنها سبب فرسودگی دستگاه شما می شود بلکه خطر جانی ناشی از برق گرفتگی را به دنبال خواهد داشت. از این رو پیشنهاد ما به شما تماس با مجموعه بزرگ ” دکتر تعمیرکار” است.

این مجموعه متشکل از تعمیرکاران زبده و کارآزموده است. در ضمن شما تنها با یک تماس با ما می توانید تعمیرات ماشین لباسشویی خود را در کمترین زمان ممکن شاهد باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.source 2

 

آردینی اوخو
دوشنبه 17 آبان 1400
بؤلوملر :

ارور ماشین لباسشویی آریستون

0 گؤروش
یازار:‌

یکی از مشکلاتی که ممکن است به هنگام راه‌اندازی ماشین لباسشویی به جهت شستشوی لباس ها پیش آید وقوع ارورها یا کدهای خطا روی صفحه نمایش دستگاه است. برای تعمیر لباسشویی شهر ری و ماشین لباسشویی آریستون دارای صفحه نمایش دیجیتال و هوشمند بوده که به دلیل کیفیت بالای شستشو مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد. اما به نظر شما ارور ماشین لباسشویی آریستون به چه دلیل رخ می دهد؟ در این مقاله می خواهیم با دلایلی که سبب به وجود آمدن این خطاها می شود آشنا شده تا بتوانیم به رفع آن ها بپردازیم.
آشنایی با " ارور ماشین لباسشویی آریستون" و رفع آن ها

ارورها یا کد خطاها در ماشین لباسشویی آریستون

در تمامی ماشین های لباسشویی هوشمند به دلایل مختلفی اعم از استفاده نادرست از دستگاه یا آسیب و صدمات قطعات داخل آن ارورها به صورت نمایش حروف انگلیسی و اعداد روی صفحه دیجیتال ماشین لباسشویی نشان داده می شوند. در ضمن فلش در چراغ های LED دستگاه نیز حاکی از وجود ارورها است. مهمترین کدهای خطا یا ارور در ماشین لباسشویی آریستون عبارتند از:

    کد خطای F10

زمانیکه به دلایلی همچون انسداد شیلنگ آب سرد و یا بسته بودن شیر آب سرد جریان آب سرد در دستگاه وجود نداشته باشید این ارور روی صفحه دیجیتال ماشین لباسشویی آریستون نشان داده خواهد شد.source

    کد خطای F11

وجود این خطا نشانگر نبود آب گرم در دستگاه است. گاهی سرد بودن محیط و یا یخ زدگی لوله ها سبب بروز چنین خطایی در دستگاه می شود. در این حالت باز بودن شیر آب گرم و عدم وجود پیچ خوردگی های شیلنگ را بررسی کنید.

    کد خطای F13 وF12

این ارور نیز مربوط به مشکلات آب سرد و گرم می باشد. در این حالت شیلنگ آب سرد و گرم را از وجود عدم انسداد مورد بررسی قرار دهید. در ضمن از باز بودن شیرهای آب سرد و گرم نیز مطمئن شوید.

    کد خطای F14

به طور معمول وجود اشکال در سنسور حرارتی و المنت های دستگاه سبب گرم نشدن آب ماشین لباسشویی و بروز چنین خطایی خواهد شد. در این حالت نیاز به تعویض قطعاتی همچون سنسور و المنت ها است.
عیب یابی سریع دستگاه ماشین لباسشویی و رفع کدهای خطا توسط تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی

عیب یابی سریع دستگاه ماشین لباسشویی و رفع کدهای خطا توسط تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی

    کد خطای F15

چنانچه نصب شیلنگ تخلیه با ایراداتی همراه باشد این کد خطا آن را به شکلی سریع به اطلاع شما می رساند. طریقه نصب صحیح بر ماشین لباسشویی به صورت در نظر گرفتن ارتفاع مناسب از دستگاه جهت عدم پیچ خوردگی و انسداد شیلنگ تخلیه از مهمترین کار یک نصاب ماشین لباسشویی است.

    کد خطای F16

در صورتیکه به دلایل مختلفی از جمله آسیب سنسور سطح آب، تنظیمات سطح آب به هنگام عملیات شستشو در ماشین لباسشویی قطع شود این کد خطا را مشاهده خواهید کرد. در این حالت هر چه سریعتر شیر آب ورودی را ببندید تا سطح آب در دستگاه بیشتر نشود.

    کد خطای F17

در صورت مشکلات در درب ماشین لباسشویی همچون صدمات میکروسوئیچ به هنگام بستن درب ماشین لباسشویی این خطا را خواهید دید. در این حالت نیاز به تعویض قطعات صدمه دیده همچون میکروسوئیچ می باشد پس هرچه سریعتر با تعمیرکاران ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

    کد خطایF20  وF21

وجود خرابی و ایراد در ترمیستور سبب بروز این کد خطا خواهد شد. برای رفع این کد خطا بهتر است از کمک تکنسین های فنی ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

    کد خطای F30 و F31

در صورتیکه قطعه درایو دستگاه شما دچار مشکل شود این کد خطا بر صفحه دیجیتال ماشین لباسشویی آریستون نشان داده خواهد شد. برای رفع این مشکل گاهی نیازمند بازبینی موتور لباسشویی توسط تعمیرکار است.

    کد خطای F33

در صورتیکه سطح آب در ماشین لباسشویی بیش از اندازه شود این کد خطا نشان داده می شود. از دلایل بهم خوردن تنظیمات سطح آب می توان به صدمات و آسیب مربوط به قطعه سوئیچ فشار دستگاه اشاره کرد. در هنگام بررسی این قطعه شیلنگ و محفظه را نیز مورد بازبینی قرار دهید.

    کد خطای F40

با نمایش این کد خطا نیازمند بررسی تعمیرکار خواهیم بود. این ارور لباسشویی آریستون به معنای جمع شدن آب در سطح زیر حفاظت دستگاه در طول مرحله گرمایشی است. پس برای رفع آن هر چه سریعتر با مرکز معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

    کد خطای F41

چنانچه مشکلی در قطعات هیدروستات یا برد ماشین لباسشویی رخ دهد این ارور به صورت کد خطا نمایان می شود. گاهی برای رفع کامل این مشکل نیازمند تعویض قطعات برد دستگاه خواهید بود.

    کد خطای F43

در صورتیکه در برد کنترل و قفل درب ماشین لباسشویی مشکلی به وجود آید این ارور نشان داده خواهد شد. در این حالت تعمیرکار به بررسی برد کنترل و تعویض آن خواهد پرداخت.

    کد خطای F50 و F51

چنانچه مشکلی در برنامه شستشوی ماشین لباسشویی آریستون رخ دهد این ارور را مشاهده خواهید کرد. برای رفع آن باید مجدداً اقدام به برنامه ریزی ماشین لباسشویی کرده و شرط پیش فرض دستگاه را ذخیره کنید.

    کد خطای F62

ارور ماشین لباسشویی آریستون  با این کد خطا حاکی از گرم شدن بیش از اندازه آب و وجود مشکل در پنل کنترلی آن می باشد. برای رفع این مشکل باید سنسور دما، اتصالات، سیم کشی ها و قطعه المنت حرارتی را مورد بررسی قرار داد.

    کد خطای F82

در صورت وجود مشکل در بخش برنامه نویسی برد کنترل ماشین لباسشویی به صورت اروری روی صفحه دیجیتال دستگاه نمایش داده خواهد شد. از آنجاییکه برد ماشین لباسشویی قطعه‌ای حساس است باید حتماً توسط یک متخصص فنی تعمیر ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گیرد.
کلام آخر

آشنایی با ” ارور ماشین لباسشویی آریستون” و رفع آن ها از مهمترین نیاز کاربر به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی است. گاهی افراد به تنهایی قادر به رفع مشکلات به وجود آمده به صورت کد های خطا نیستند. در این حالت نیازمند کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است. مجموعه دکتر تعمیرکار با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات تعمیرات با کیفیت بالا در خدمت مشتریان عزیز می باشد. جهت انجام تعمیرات ماشین لباسشویی و رفع تمامی مشکلات آن با ما تماس بگیرید.https://www.mrappliance.com/residential-services/laundry/

آردینی اوخو
دوشنبه 17 آبان 1400
بؤلوملر :

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما

0 گؤروش
یازار:‌

بدترین اتفاق در حین شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی زمانی است که شما لباس های کثیف و چرک خود را داخل لباسشویی انداخته و هر چه سریعتر منتظر به پایان رساندن عملیات شستشو هستید. برای تعمیر لباسشویی رباط کریم و اما به یکباره ماشین لباسشویی با نشان دادن کد خطا و ارور از کار ایستاده و عملیات شستشو با تداخل رو به رو می شود.

به نظر شما در هنگام مواجه شدن با این پیشامد مشکل از چه چیزی ناشی می شود؟! در این مطلب قصد داریم از “ارور ماشین لباسشویی پاکشوما” برایتان حرف بزنیم و اطلاعات مناسبی درباره هر کدام و چگونگی رفع آن ها در اختیارتان قرار دهیم.

وجود خرابی و صدمات در برد دستگاه
کدهای خطا و ارور ماشین لباسشویی پاکشوما به همراه راه حل آن ها

زمانیکه کد های خطا بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی نمایان می شوند حاکی از وجود اشکال یا صدمات فنی بر قطعات داخل ماشین لباسشویی است. چنانچه شما با دلایل ارور ماشین لباسشویی پاکشوما آشنا باشید مطمئنا هر چه سریعتر می توانید به رفع آن ها بپردازید.

برخی از علت های بروز کد خطاهای متداول در ماشین لباسشویی پاکشوما توسط تولید کننده این دستگاه در دفترچه راهنمایی ماشین لباسشویی عنوان شده است. source با این وجود در این مقاله به مهمترین ارورها اشاره می کنیم.

    ارور DE

در صورت وجود اشکال به هنگام باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی این کد ارور ظاهر می شود. در این حالت باید به دنبال ایرادات میکروسوئیچ درب و یا برد دستگاه باشید.

    ارور OE

نمایش این کد ارور روی دستگاه حاکی از خرابی پمپ تخلیه یا ایرادات برد دستگاه است. بهتر است در ابتدا به بررسی انسدادهای لوله تخلیه پرداخته و شیلنگ تخلیه را از وجود هر گونه پیچ خوردگی چک کنید. در صورت خرابی پمپ تخلیه به تعویض آن بپردازید. گاهی مشکل مربوط به برد دستگاه است. پس برای اطمینان از کمک تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی بهره ببرید.

    ارور PE

در صورتیکه عملیات آبگیری در ماشین لباسشویی با اختلالاتی همراه باشد به گونه ای که آبی بیش از اندازه لازم و یا برعکس آن وارد دیگ ماشین لباسشویی شود این کد ارور به شما اخطار خواهد داد. همانطور که میدانید هیدروستات در ماشین لباسشویی کنترل کننده سطح آب ورودی دستگاه است. در صورت صدمه دیدن این قطعه جریان آب ورودی کنترل نشده و این ارور نمایش داده می شود. پس هر چه سریعتر به تعمیر یا تعویض هیدروستات اقدام کنید.

    ارور E10

در صورت صدمات وارده به شیر برقی، هیدروستات، پیچ خوردگی شیلنگ آب ورودی یا برد دستگاه این کد خطا را خواهید دید. باید هر چه سریعتر با تعمیرکاران مجاز لباسشویی تماس بگیرید و پس از عیب یابی دقیق به رفع آن ها بپردازید.

    ارور E12

در صورتیکه آبی بیش از اندازه استاندارد در داخل دیگ جمع شود این ارور به شما تذکر خواهد داد. از دلایل مهم این اتفاق می توان به مواردی همچون خرابی پمپ تخلیه، ایرادات در سنسور هیدورستات ماشین لباسشویی، صدمات به شیر برقی، وجود ایراد در موتور ماشین لباسشویی و غیره اشاره کرد. با توجه به گستردگی دلایل این پیشامد نیاز به بررسی توسط متخصصین فنی برای عیب یابی و رفع آن ضروری است. پس هر چه سریعتر با تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

    ارور E20

وجود ایراد و آسیب در مدار پمپ تخلیه سبب نمایش این کد خطا می شود. در صورت عدم تعمیر این قطعه باید به تعویض پمپ تخلیه اقدام کنید.

    ارور E21

این ارور ناشی از عدم تخلیه مناسب آب در ماشین لباسشویی است. این خطا در اثر وجود خرابی و انسداد در پمپ تخلیه و یا پیچ خوردگی در شیلنگ تخلیه نمایان می شود. در صورت نیاز باید برد دستگاه را نیز مورد بازبینی قرار داد.

    ارور E3D

نوسانات زیاد ولتاژ برق در دستگاه سبب نمایش این کد خطا خواهد شد. بهتر است از یک محافظ مناسب برای دستگاه ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

    ارورهای E30 و E31

وجود مشکلات در درب ماشین لباسشویی یا برد دستگاه سبب این ارورها می شود. باید میکروسوئیچ درب را از وجود هر گونه اشکال مورد بررسی قرار داد و در صورت نیاز به تعویض آن اقدام کرد.

    ارور E33

این خطا نشانگر اختلال در عملکرد مناسب تنظیم سطح آب در دستگاه ماشین لباسشویی است. باید سنسورهای تنظیم سطح آب را از جهت هر گونه ایراد بررسی کنید.
با انجام سرویس به موقع دستگاه از خرابی و صدمات قطعات پیشگیری کنید.

با انجام سرویس به موقع دستگاه از خرابی و صدمات قطعات و بروز ارورها در ماشین لباسشویی پیشگیری کنید.

    ارور E34 و E35

در صورت وجود خرابی سنسور ترمیستور NTC در ماشین لباسشویی پاکشوما این کد خطا ظاهر خواهد شد. پس بهتر است خرابی مدار حرارت سنج دستگاه را مورد بازبینی قرار داد.

    ارور E36

چنانچه پس از روشن کردن ماشین لباسشویی آب در داخل آن گرم نشود می توان ایراد را در المنت یا برد دستگاه جستجو کرد.

    ارور E40 و E41

در صورت پاک شدن برنامه های شستشو از حافظه دستگاه با این کد خطا مواجه خواهید شد. در این صورت نیاز به انجام تنظیمات مجدد برای برنامه ریزی ماشین لباسشویی است.

    ارور E60

در این حالت خرابی موتور ماشین لباسشویی و برد دستگاه را مورد بازبینی قرار دهید. گاهی به دلایلی همچون اتصالات در داخل موتور و برد دستگاه این کد خطا به شما هشدار خواهد داد.

    ارور E70

خراب شدن دکمه های پنل در ماشین لباسشویی سبب قطع ارتباط بین برد ماشین لباسشویی و پنل آن خواهد شد. در این حالت به بررسی ارتباط بین سیم ها و برد پرداخته و آن ها را از وجود هر گونه قطعی مورد بررسی قرار دهید.

    ارور E80

این ارور حاکی از وجود خرابی و صدمات در برد دستگاه بوده که نیازمند تعویض قطعات آن است. برای رفع آن باید هر چه سریعتر با متخصصین فنی تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
کلام آخر

هدف از آشنایی با ” ارور ماشین لباسشویی پاکشوما ” امکان رفع هر چه سریعتر آن از دستگاه است. اما گاهی برای رفع کامل آن نیازمند تخصص فنی در این حوزه می باشید. پیشنهاد ما تماس با مجموعه دکتر تعمیرکار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی خود با ما تماس بگیرید.


 

آردینی اوخو
دوشنبه 17 آبان 1400
بؤلوملر :

ارورهای ماشین لباسشویی زیمنس

0 گؤروش
یازار:‌

اغلب ما با برند زیمنس آشنایی داریم. زیمنس بزرگترین شرکت تولیدی صنعتی در کل اروپا است. هم اکنون این شرکت ابر خوشه‌ای آلمانی تولیدات ماشین های لباسشویی هوشمند خود را به سراسر نقاط دنیا ارسال کرده و از مشتریان میلیونی در این حوزه برخوردار است. برای تعمیر لباسشویی شهر قدس و در ماشین لباسشویی زیمنس تجهیزات مدرن و پیشرفته­ای وجود دارد که کاربر در عین استفاده آسان از آن در جهت شستشوی لباس های خود بهترین کیفیت از تمیزی لباس ها را نیز به دست می آورد.

اما ممکن است در این بین یک سری ایرادات و مشکلات فنی نیز در دستگاه دیده شود. source در صورت بروز ایرادات می توانید شاهد ” ارورهای ماشین لباسشویی زیمنس” باشید. در این حالت به دنبال رفع هر چه سریعتر ایرادات ماشین لباسشویی خود می توانید با مجموعه دکتر تعمیرکار متشکل از تعمیرکاران باسابقه و مجرب در زمینه تعمیرات لباسشویی زیمنس تماس بگیرید.
استفاده از تعمیرکاران مجاز لباسشویی جهت رفع ایرادات فنی لباسشویی

استفاده از تعمیرکاران مجاز لباسشویی جهت رفع ایرادات فنی لباسشویی
مهمترین ارورهای لباسشویی زیمنس و راهکارهای رفع آن

جهت آشنایی کاربران عزیز در این قسمت به بررسی کدهای خطا و اروهای ماشین لباسشویی زیمنس خواهیم پرداخت. این ارورها عبارتند از:

    ارور شماره ۱

در صورت مشاهده این ارور می توان فهمید با راه‌اندازی دستگاه، درب ماشین لباسشویی همچنان کامل بسته نشده است. برای رفع آن باید درب را باز کرد و دوباره آن را بست. سپس مجدداً دستگاه را راه‌اندازی کرد. در صورت عدم رفع این مشکل باید سایر قطعات را مورد بررسی قرار داد.

    ارور شماره ۲

این ارور حاکی از نامناسب بودن فشار آب بوده و دستگاه نتوانسته در حد مناسب و استاندارد عملیات آبگیری را انجام دهد. برای رفع آن باید فیلتر، شیر برقی و شیلنگ های آب ورودی را به دقت مورد بررسی قرار داد.

    ارور شماره ۳

با بروز این ارور می توان نتیجه گرفت المنت حرارتی یا مدار دستگاه لباسشویی زیمنس شما دچار مشکل شده است. در این حالت هرچه سریعتر با تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

    ارور شماره ۴

در صورت عدم تخلیه آب از دستگاه لباسشویی زیمنس این کد خطا به شما هشدار خواهد داد. در صورت وجود گرفتگی و انسداد در فیلتر یا پمپ تخلیه، آب به خوبی از دستگاه تخلیه نخواهد شد. گاهی اوقات افراد بیش از ظرفیت لباسشویی اقدام به بارگیری آن کرده و سبب ضعف در تخلیه آب می شوند. در این حالت با خاموش کردن دستگاه نسبت به کم کردن لباس های داخل لباسشویی اقدام کنید. استفاده از مقادیر نامناسب و غیر استاندارد شوینده ها نیز می تواند در بروز این ارور موثر باشد.

    ارور شماره ۵

چنانچه برای موتور دستگاه مشکلاتی به وجود آید این کد خطا نمایش داده خواهد شد. در صورت دیدن این ارور هر چه سریعتر با تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

    ارور شماره ۶

چنانچه عمل گرم کردن در ماشین لباسشویی با اختلال مواجه شود این کد خطا به شما هشدار خواهد داد. در این حالت باید سنسور حرارتی دستگاه لباسشویی زیمنس توسط تعمیرکار مورد بررسی یا تعویض قرار گیرد.

    ارور شماره ۷

این ارور نشان می دهد سنسور NTC دستگاه با مشکل مواجه شده است. در این حالت لباسشویی برنامه شستشوی خود را بدون عمل گرم کردن به پایان می رساند. این مشکل باید حتماً توسط تکنسین فنی و متخصص در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی مورد بررسی و رفع قرار گیرد.
رفع سریع ایرادات و مشکلات ماشین لباسشویی زیمنس توسط دکتر تعمیرکار

هشدار ارورها و کدهای خطا در لباسشویی تمام اتوماتیک و هوشمند زیمنس
اما دسته بندی سایر ارورهای ماشین لباسشویی زیمنس در جدول زیر عنوان شده است:
ارورهای E در ماشین لباسشویی زیمنس     راهکار رفع آن ها
E16     ارور E16 در ماشین لباسشویی زیمنس به معنای کار نکردن قطعه میکروسوئیچ درب است. چنانچه به دنبال رفع این کد خطا هستید باید قسمت‌های قفل درب و همچنین میکروسوئیچ را مورد بررسی قرار دهید. می توانید از راهنمایی دفترچه ماشین لباسشویی کمک بگیرید.
E17     ارور E17 در ماشین لباسشویی زیمنس به معنای زیاد شدن مدت‌زمان آبگیری دستگاه لباسشویی شما است. ممکن است شیر آب متصل به دستگاه قطع شده یا دچار پیچ خوردگی شده باشد.
E18     این کد خطا به معنای بسته بودن پمپ تخلیه دستگاه است. پمپ تخلیه دستگاه را از وجود انسداد یا خرابی چک کنید.
E19     به معنای صرف شدن مدت‌زمان زیاد به‌منظور گرم کرد آب می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید المنت دستگاه را چک کرده و از ضعیف نبودن ولتاژ برق ورودی نیز اطمینان پیدا کنید.
E20     نمایش این کد خطا به معنی معیوب بودن المنت دستگاه می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید نسبت به بررسی سنسور NTC اقدام کنید.
E23     وجود این کد حاکی از معیوب بودن اکو استاپ است. برای رفع این کد خطا از بسته نبودن شیر آب مطمئن شوید.
E25     سنسور کف دیگ را بررسی کنید.
E26     اطمینان پیدا کنید که ولتاژ بین بازه ۰٫۵ الی ۳٫۵ باشد. می توانید هیدروستات را مورد بازبینی قرار دهید.
E27     هیدروستات و شیلنگ آن را چک نمایید.
E28     بررسی سلامت سنسور کف دیگ الزامی است.
E29     شیر آب را از لحاظ باز بودن و نیز اکو استاپ و سنسور کف را از لحاظ سالم بودن مورد بررسی قرار دهید.
E31     باید  شیلنگ خروجی، هیدروستات و پمپ تخلیه را بررسی نمایید.
E32     از سالم بودن و درست کار کردن خشک‌کن لباسشویی اطمینان پیدا کرده و توجه داشته باشید مقدار لباس‌هایی که در دیگ لباسشویی می‌گذارید بیش ‌از حد زیاد یا کم نباشد.
E34     درب لباسشویی را بررسی کنید در صورت لزوم میکروسوئیچ درب باید تعویض گردد.
E35     درب لباسشویی را از جهت خرابی قفل مورد بررسی قرار دهید.
E36     سیم‌کشی، سوکت و میکروسوئیچ را بررسی کنید.
E37     شکستگی و خرابی سنسور NTC سبب بروز این کد خطا می‌شود.
E47     معیوب بودن سنسور دما ناشی از وجود این کد خطا در دستگاه است.
E48     احتمال خرابی در موتور یا کم بودن ولتاژ در ماشین لباسشویی می باشد.
E49     زیاد بودن ولتاژ نیز سبب بروز این کد خطا در ماشین لباسشویی زیمنس می شود.
E50     موتور و رله برد باید بررسی شود.
E51     لباسشویی از جهت سلامت موتور باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرد.
E58     کم بودن سرعت چرخش موتور سبب بروز این کد خطا خواهد شد.
E59     ماشین لباسشویی زیمنس باید از جهت اتصالات و خرابی در سیم کشی ها مورد بررسی قرار گیرد.
E60     سنسور کف باید مورد بازبینی قرار گیرد.
E61     ماشین لباسشویی زیمنس باید از لحاظ ایرادات قفل درب و مدار سیستم بررسی شود.
E63     در صورت بروز مشکلات در برد دستگاه این کد خطا به کاربر هشدار خواهد داد.
سخن آخر

در این مطلب با ارورهای ماشین لباسشویی زیمنس و دلایل بروز آن آشنا شدید. اما همانطور که در داخل مطلب هم توضیح دادیم برخی از این ایرادات تنها توسط یک متخصص فنی آشنا در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی زیمنس حل خواهد شد. از این رو “مجموعه دکتر تعمیرکار “با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات تعمیرات به مشتریان عزیز به کمک کاربر ماشین لباسشویی زیمنس آمده است. تکنسین های زبده این مجموعه با استفاده از جدیدترین ابزار ها به تشخیص سریع ایرادات و رفع مشکلات ماشین لباسشویی زیمنس شما خواهند پرداخت.

آردینی اوخو
دوشنبه 17 آبان 1400
بؤلوملر :

فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی که وظیفه جلوگیری از نویزهای الکتریکی تولید شده توسط موتور ماشین لباسشویی با دیگر وسایل برقی خانه را به عهده دارد فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی نام دارد. برای تعمیر لباسشویی در اندیشه و نویزهای الکتریکی تولید شده توسط ماشین لباسشویی به وسیله سیم ها می تواند به سایر وسایل برقی خانه راه پیدا کند.

در این بین در صورت خرابی و یا وجود اشکال در این قطعه از ماشین لباسشویی احتمال صدمات به سایر لوازم برقی و حتی ماشین لباسشویی زیاد خواهد بود. در این مقاله قصد داریم از طریق ” آشنایی با فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی” اطلاعات مفیدی در رابطه با فواید این قطعه و نشانه های خراب شدن آن در ماشین لباسشویی در اختیار شما عزیزان بگذاریم. خوش حال خواهیم شد که تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.
فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی چیست؟

         علایم مشخص در خراب بودن فیلتر برق
        نحوه عیب یابی فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی
        نحوه تعویض فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی
    کلام آخر

فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی قطعه‌ای حساس جهت پیشگیری از ایجاد نویزهای آسیب‌زا در عملکرد ماشین لباسشویی است. در مواردی دیده شده که در اثر آسیب دیدن این قطعه مدام فیوز برق منزل پریده و قطع می شود. source پس از اطمینان از خرابی فیلتر برقِ (نویزگیر) ماشین لباسشویی باید هر چه سریعتر به تعمیر یا تعویض این قطعه پرداخت.
 علایم مشخص در خراب بودن فیلتر برق

یک سری نشانه های حاکی از خرابی فیلتر برق یا نویزگیر ماشین لباسشویی وجود دارد که پس از مشاهده آن باید به فکر تعمیر یا تعویض آن بود.

    نوسانات برق که حتی منجر به پریدن فیوز منزل می شود از مشخص ترین علامت امکان خرابی در فیلتر برق ماشین لباسشویی است.
    خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار کردن می تواند دلیلی دیگر بر آسیب دیدن این قطعه باشد.

    وجود برآمدگی در ته فیلتر برق که باید حتماً توسط مولتی متر مورد بررسی قرار گیرد.

نحوه عیب یابی فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی

چنانچه به خراب بودن فیلتر برق ماشین لباسشویی شک کردید و تصمیم گرفته‌اید آن را بررسی کنید؛ بهتر است در اولین اقدام خود نکات ایمنی مربوط به برق گرفتگی را رعایت نمایید. برای این منظور ابتدا برق ماشین لباسشویی را با درآوردن سیم از پریز برق کاملاً قطع کنید. در ضمن بهتر است خاموش کردن ماشین لباسشویی به چند ساعت قبل موکول شود تا دستگاه جهت بررسی کاملاً خنک باشد.

فیلتر برق ماشین لباسشویی در پنل بالای دستگاه قرار دارد. برای بررسی این قطعه باید از طریق باز کردن پیچ ها توسط پیچ گوشتی و برداشتن اتصالات محافظ به آن دسترسی پیدا کرد. پس از دیدن فیلتر باید آن را از مواردی همچون وجود سوختگی ها مورد بررسی قرار داد. برای فهمیدن وجود سوختگی در این قطعه آن را از جهت بوی بد سیم سوخته و یا رد دوده ناشی از سوختگی روی دستگاه و حتی مشاهده مایع در انتهای آن مورد بررسی قرار دهید.

گاهی هیچ علایمی مبنی بر وجود سوختگی در فیلتر برق ماشین لباسشویی دیده نمی شود. اما همچنان فیلتر معیوب بوده و اتصالات برق در ساختمان وجود دارد. در این حالت بهتر است هر چه سریعتر با تعمیرکاران مجاز ماشین لباسشویی تماس گرفته و اقدام به تعمیر و تعویض این قطعه کنید.
نحوه تعویض فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی

برای تعویض فیلتر برق ماشین لباسشویی نیازمند فیلتر برق جدید و پیچ گوشتی هستید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

    ابتدا برق ماشین لباسشویی را قطع کنید. این کار را با درآوردن دو شاخه از پریز انجام دهید.
    پنل بالای لباسشویی را باز کنید. با استفاده از پیچ گوشتی اقدام به باز کردن پیچ های بالای پنل و جدا کردن آن از ماشین لباسشویی نمایید. در ضمن جهت باز کردن پنل بالایی دستگاه می توانید از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.
    حالا به بررسی فیلتر برق ماشین لباسشویی بپردازید و از خرابی ان اطمینان پیدا کنید.
    نوبت به در آوردن فیلتر قدیمی و جایگزین آن با قطعه جدید می رسد. برای باز کردن فیلتر قدیمی از پیچ گوشتی استفاده کنید تا پیچ های نگه دارنده در بیرون آن کاملاً آزاد شوند. بهتر است قبل از اقدام به تعویض فیلتر عکسی از اتصالات فیلتر قبلی تهیه کنید تا به هنگام نصب مجدد آن سردرگم نشوید.
    سپس نوبت به اتصال فیلتر برق به کابینت می رسد. تمامی کانکتورهای الکتریکی منتقل شده به فیلتر جدید را مانند قبل به کابینت ماشین لباسشویی وصل کنید.
    در پایان کار مجدداً برق لباسشویی را وصل کنید و دستگاه را از جهت سلامت در عملکرد فیلتر برق تست نمایید. این کار را با بررسی ایجاد اختلال برق در سایر لوازم برقی مورد بررسی قرار دهید.

کلام آخر

لباسشویی وسیله ای پر کاربرد جهت شستشوی لباس ها است. از آنجایی که پارازیت گیر لباسشویی باعث ایجاد ولتاژ القایی بین ۷۰ تا ۸۰ ولت در بدنه می شود در صورت اختلال در عملکرد آن به راحتی دچار احساس برق گرفتگی خواهید شد. به همین جهت آشنایی با فیلتر برق (نویزگیر) ماشین لباسشویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت خرابی در عملکرد آن باید هر چه سریعتر اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمود.

مجموعه دکتر تعمیرکار با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات تعمیرات و با دادن ضمانتنامه و گارانتی خدمات خود در خدمت مشتریان عزیز است. در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر خدمات و نیز سرویس ماشین لباسشویی خود با ما تماس بگیرید.

آردینی اوخو
دوشنبه 17 آبان 1400
بؤلوملر :